Na SAShE.sk som začala. V tom čase už bola táto stránka krásne rozbehnutá, ocitla som sa v oceáne plnom všakovakých predajcov a tovaru. Moje výrobky nevyzerali vábne. Sila konkurencie ma úžasne vychovávala.

Človek si môže prezerať to, čo robia ostatní, ale až vo chvíli, keď uvidí svoj výrobok bezprostredne vedľa ďalších, pochopí, akú cestu má pred sebou (v tom lepšom prípade už za sebou).

Kopec zabitého času na začiatku

Ani mňa neobišli tie chvíle, keď som číhala za počítačom, či sa náhodou neobjaví nový lajk, komentár, či dokonca zákazka. Za ten čas som mohla radšej vyprodukovať desiatky nových výrobkov, prípadne aspoň premýšľať, ako by sa tie hotové dali vylepšiť. A jedného dňa to prišlo.

Redakcie SAShE vybrala môj veniec na titulku. V ten deň sa predal. A hneď sa ozvali ďalší zákazníci, ktorí by si priali niečo podobné. V tom čase som ešte vôbec nemala stránku na Facebooku, Pinterest ani Instragram. A vlastne, v tom čase som ešte vôbec nevedela, že sa z môjho pokusu predať množiace sa dekorácie vykľuje Kvetinový obchodík.

Na SAShE som sa zaregistrovala ako Pipistrela. Pretože sa moja sestra učila potaliansky (a deň predtým sme sa smiali, že sa tak volá netopier), a pretože niečo ako “Slamienka”, čo najviac vystihovalo povahu mojich dekorácií, už bolo obsadené.

Vlastne, ako rozmýšľam, tak rozmýšľam, nepamätám si, kedy presne a prečo vznikol nápad nazvať sa Kvetinový obchodík. Ale už je to tak. Toto slovné spojenie sa stalo neoddeliteľnou súčasťou môjho kvetinového “podnikania”.

Kvetinový obchodík verný SAShE

Po niekoľkých pokusoch predávať cez ďalšie HANDMADE stránky a po nápade s vlastným e-shopom som ostala verná SAShE. V mojom prípade sa zatiaľ neobjavilo nič výhodnejšie.

Keď som dostala pozvánky predávať aj cez ďalšie predajné portály, potešila som sa a s radosťou som sa pustila do registrácie a nahrávania svojich výrobkov. Zakrátko sa však ukázalo, že to pre mňa nemá veľký zmysel. Namiesto toho, aby som predala viac výrobkov, mala som viac práce. Neustále som musela vymazávať výrobky, ktoré sa mi predali cez SAShE. Časom ma to prestalo baviť. Práce bolo stále viac a musela som sa rozhodnúť, ktorých aktivít či stratégií sa treba vzdať, aby všetko fungovalo tak, ako má. Rýchlo, efektívne, hladko.

A vlastný e-shop? Zavrhla som ho pre rovnaký dôvod. Investovať čas a peniaze do toho, aby som neustále mazala už predané výrobky, to mi naozaj nechýba. Kvetinové dekorácie, ktoré vyrábam, sú v drvivej väčšine originálne a nie som schopná ich zreprodukovať natoľko, aby som mohla s čistým svedomím sľúbiť, že “vyrobím na objednávku”. Zvyčajne to sľúbim až po dohode so zákazníkom, ktorý vie, že jeho výrobok bude podobný, určite nie rovnaký.

Predražený predaj?

Mnohí ľudia argumentujú, že sa cez SAShE predávať neoplatí. Vraj vysoká provízia. Objektívne nedokážem posúdiť, či je provízia na SAShE vysoká či nízka. Subjektívne v tom však mám jasno. Je taká akurát. Táto stránka mi totiž poskytuje taký komfort, istotu a reklamu, že vďačne províziu z predaja splácam. Z pohľadu predávajúceho mi predsa môže byť jedno, či zaplatím SAShE alebo niekomu inému, kto účinne podporí môj predaj.

Uvedomujem si, že nemôže byť jednoduché spravovať taký kolos, a osobne nemám nijaké výhrady – stránka vždy funguje tak, ako potrebujem. Nepamätám si výpadky či chyby. Je to pre mňa pohodlné a milé prostredie, ktoré zatiaľ nemá konkurenciu.

Komentovať príspevok

Páčil sa vám článok? Dajte o ňom vedieť svojim priateľom:

Leave a comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *