Keď si objednávam “handmade” výrobok, vždy čakám, že bude špeciálne zabalený a vo vnútri okrem zakúpeného tovaru nájdem aj niečo extra. Ale názorov je mnoho – darčeky k objednávkam sú téma na dlhú diskusiu. Tak sa na to pozrime.

Načo slúži darček?

Darček k objednávke je veľmi dobrým pomocníkom pre predávajúceho, umelca, značku, firmu… A potešenie pre zákazníka. Ale treba si všetko veľmi dobre premyslieť.

Kvetinové visačky zákazníci milujú, čo ma teší.

Čo je úlohou darčeka?

  • potešiť zákazníka a podnietiť jeho lojalitu k značke (inak povedané, aby bol rád, že u vás nakúpil, a aby chcel u vás nakúpiť opäť);
  • ukázať zákazníkovi, čo ešte máte v ponuke (darčekom môže byť vzorka, môže to byť drobnosť, ktorá tiež patrí do vášho portfólia, ale nesúvisí so zakúpeným predmetom, ale môže to byť drobnosť, ktorá sa hodí k zakúpenému výrobku alebo ho dopĺňa…);
  • podporiť povedomie o vašej značke – darujte napríklad záložku do knihy, na ktorej zákazník vždy nájde informácie o vašom eshope alebo ako vás vyhľadať na sociálnych sieťach;
  • propagovať iný obchod či značku – ak sa venujete výrobe bytového textilu a zákazník u vás nakúpil obliečky, ale tiež máte inú značku pod ktorou vyrábate napríklad voňavé sviečky a oleje, môžete pribaliť vzorku vhodnej vône s informáciami o vašom ďalšom obchodíku, ktorý tieto vône ponúka;
  • rozšíriť povedomie o značke medzi zákazníkových známych –  ak bude s vašimi službami či tovarom spokojný, urobí to sám od seba, ale môžete aj pomôcť – pribaľte mu napríklad vkusnú pohľadnicu či blahoželanie, ktoré podaruje ďalej, a tým podaruje aj informáciu o vás.

Aký by darček k objednávke nemal byť?

Sama som sa neraz dopustila všelijakách prehreškov. A predstavte si, hoci teóriu ovládam už dlhšie, stále mávam problém, aby mi “neulietla” ruka a neurobila som hlúposť. Medzi takéto hlúposti patrí napríklad, keď:

  • prihodíte do balíka hocičo, čo nepotrebujete, a dúfate, že to zákazníka poteší, hoci to už na prvý pohľad nesúvisí s jeho objednávkou ani vkusom;
  • pribalíte niečo, o čom si myslíte, že by vás potešilo, ale zákazníkovi to môže byť ukradnuté alebo dokonca na príťaž (a ešte k tomu to vôbec nesúvisí s vaším sortimentom);
  • pripravíte také darčeky k objednávkam, ktoré pravdepodobne pôjdu rovno do koša;
  • pridáte do balíka výrobok, ktorý sa nepodaril – hanbíte sa ho predať, ale je vám ho ľúto zahodiť…
  • zistili ste, že zákazník platí vyššie poštovné – buď ste niečo zle nastavili, alebo bol skrátka obsah balíka ľahší, ako ste predpokladali, tak mu tam voľačo prihodíte, nech sa nehnevá… Ale on sa hnevať bude, najmä, ak zaplatil privysoké poštovné a nájde v balíku ešte aj zbytočnosť navyše!

Tieto pohľadnice tešia, ale priznávam – nie sú ani zďaleka ideálnym darčekom k objednávke.

Aké darčeky (možno) potešia zákazníka, ale vám až tak nepomôžu?

Ide o celý zástup drobností, ktoré sú naozaj fajn, ale nesúvisia s vašimi výrobkami či službami.

Tak napríklad cukríky (niekoho potešia, niekto sladkosti nejedáva, alebo aj zje, ale bude sa na vás hnevať, prečo ho pokúšate); vrecúško čaju (lepšia voľba ako cukríky, ale len v prípade, že ide o kvalitný čaj); vzorka krému/parfumu/mejkapu… (ak sa nešpecializujete na kozmetiku, ale máte doma veľa vzoriek a je vám ich ľúto zahodiť); pohľadnice, obrázky, záložky (ktoré nesúvisia s vašim obchodom a ani ste si ich “neoznačkovali”, takže zákazník ich možno rád použije, ale rýchlo zabudne, odkiaľ ich má)…

Takýchto drobností je naozaj mnoho, toto sú najčastejšie používané kúsky. Zhrniem – ich spoločná vlastnosť je tá, že PRAVDEPODOBNE naozaj zákazníka potešia, ale keďže nesúvisia s vašou značkou, tak nedokážu vytvoriť až také silné puto medzi ním a vami.

Ako sa dajú aj takéto darčeky premeniť na ozaj VAŠE?

Jednoducho. Pridajte k nim trefný, personalizovaný odkaz a poďakovanie za nákup.

Trefné pečiatky na každú príležitosť nájdete na www.organizatorka.sk

Darček k objednávke nad … €

Je to jedna z najčastejších podmienok, ako získať darček k objednávke. A zároveň patrí medzi najúčinnejšie. Zákazník ma motiváciu “šupnúť do košíka ešte čosi”, aby od vás dostal niečo navyše.

Je dobré, keď takýto darček súvisí s vaším sortimentom a navyše je veľmi praktické, ak si ho môže zákazník vybrať sám. Takýto typ darčekov milujú racionálne zmýšľajúci zákazníci.

Darček si zaslúžim, lebo som u vás minul naozaj dosť peňazí. Darček si vyberiem, takže si môžem byť istý, že nedostanem zbytočnú hlúposť.

Dokonalý darček k objednávke

Nie vždy to ide, nie je to jednoduché naplánovať a nastaviť úplne tip-top, ale za pokus to stojí. Skúste aspoň čiastočne splniť tieto požiadavky na dakonalý balík a zákazníci sa budú cítiť ako v bavlnke PLUS BONUS pre vás – vrátia sa k vám a naženú k vám aj svojich známych:

  • zabaľte výrobky tak, aby mal zákazník pri ich rozbaľovaní ozajský vianočný pocit (aby bolo všetko zladené, nevtieravé, citlivé);
  • pridajte darček, ktorý súvisí nielen s vašou značkou, ale aj konkrétne s výrobkom, ktorý si zákazník objednal, resp. si darček vybral zákazník sám z vašej ponuky;
  • pridajte personalizovaný odkaz, poďakovanie;
  • nezabudnite na kontakty – vaša stránka, sociálne siete…;
  • vypíšte adresu ručne, úhľadne, nalepte na balík vaše poznávacie znamenie – logo, názov… aby aj poštári/kuriéri vedeli, s kým to majú do činenia!

A tu sme pri tom – nie je to celkom reálne – pošta aj kuriérska spoločnosť prelepia balíky svojimi štítkami a napokon nevyzerajú až tak rozprávkovo. Ale to nevadí! A tiež je to dôvod, prečo som prestala vypisovať adresy ručne, priznávam…

Aj takéto magnetky si môžete nájsť v balíčkoch z Kvetinového obchodíka.

A na záver darček, ktorý teší všetkých zákazníkov – POŠTOVNÉ UHRADÍME ZA VÁS!

Zaujala vás problematika darčekov k objednávke? Dajte vedieť známym a najmä svojim zákazníkom a spýtajte sa na názor:

[sgmb id=”1″]

Komentovať príspevok

Páčil sa vám článok? Dajte o ňom vedieť svojim priateľom:

Comments (2)

Leave a comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *